Budowa stacji jest jednym z elementów projektu pn. „Rozwój elektromobilności w transporcie zbiorowym Miasta Radomia, poprzez zakup 6 autobusów elektrycznych 18 m wraz z infrastrukturą”, realizowanego przez MPK w Radomiu Sp. z o.o. w ramach Programu priorytetowego: „Zielony transport publiczny (Faza I)”, wdrażanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Stacja pozwoli doładowywać pierwsze w Radomiu elektryczne przegubowce, które w przyszłym roku zaczną obsługiwać linię nr 7, biegnącą między osiedlami Michałów i Południe. Na pętli znajduje się już jedna stacja, wyposażona w maszt do doładowywania autobusów elektrycznych 12 m, jeżdżących na linii nr 3. Tym razem zamiast masztu będzie zbudowana tzw. „bramownica” pomiędzy przystankiem, a wysepką pośrodku pętli, dzięki czemu utrzymana zostanie możliwość wsiadania do elektrycznych autobusów przegubowych, tak, jak dotychczas, na przystanku z wiatą. Budowa drugiej stacji jest konieczna, by utrzymać wysoką częstotliwość doładowywania elektrobusów, których na tej pętli będzie wkrótce obsługiwanych aż 15. Stanowi również zabezpieczenie na wypadek awarii jednej z nich.
Prace na Michałowie potrwają do stycznia przyszłego roku, zaś pierwsze elektryczne przegubowce wyjadą na ulice Radomia w lutym. Całkowity koszt projektu, realizowanego przez firmę Solaris Bus & Coach, wynosi 19,8 mln zł netto. Na jego pokrycie MPK pozyskało z NFOŚiGW 12,62 mln zł dotacji oraz 7,18 mln zł niskooprocentowanej pożyczki. Po zrealizowaniu projektu, większość użytkowanej przez MPK floty stanowić będą autobusy zero i niskoemisyjne: elektryczne (25 szt.) i gazowe (42 szt.).
Wpisując się w proekologiczną politykę transportową miasta, wdrażaną przez Prezydenta Radomia Radosława Witkowskiego, jeszcze w tym roku Spółka wymieni 5 najstarszych przegubowych diesli z 2006 roku, na nowe MAN-y, spełniające rygorystyczną normę emisji spalin EURO-6.