Uwaga! Od 01.01.2025 nastąpiła zmiana Cennika przewozu osób niepełnosprawnych.

 

Plik:Logo BIP uproszczone.svg – Wikimedia Polska

 

Miasto Radom - strona główna

 

MZDiK: To był pracowity weekend!

KPO - barwy

„Rozwój ekologicznego transportu publicznego w Radomiu
poprzez zakup
20 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą”

Projekt dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

w ramach programu priorytetowego Zielony transport publiczny (Faza III)

Umowa o dofinansowanie w formie dotacji nr: 473/2024/Wn07/OA-tp/D, z dnia 16 grudnia 2024 r.

Umowa o dofinansowanie w formie pożyczki nr: 462/2024/Wn07/OA-tp-fn/P, z dnia 16 grudnia 2024 r.

 

CEL PROJEKTU:

Realizacja projektu przyczyni się do poprawy jakości środowiska naturalnego, poprawy funkcjonowania systemu transportu publicznego w Radomiu oraz wzrostu udziału w podróżach zeroemisyjnych środków transportu publicznego. W wyniku realizacji Przedsięwzięcia zakupionych zostanie 20 szt. autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą, które zastąpią autobusy spalinowe, charakteryzujące się normą emisji EURO II i EURO IV. Uzyskany zostanie efekt ekologiczny w postaci ograniczenia emisji zanieczyszczeń do powietrza poprzez obniżenie zużycia paliw w transporcie.

 

PRZEDMIOT PROJEKTU:

W ramach przedsięwzięcia MPK w Radomiu planuje zakup 20 autobusów o napędzie elektrycznym. Zakupione pojazdy będą niskopodłogowe, dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Zostanie przeszkolonych 109 pracowników (80 kierowców i 29 pracowników technicznych).

Zostanie również wykonane zasilanie stacji elektrycznego systemu ładowania zajezdniowego (SŁAM II), umożliwiające 24-godzinne ładowanie autobusów elektrycznych, a także utwardzenie placu pod stację SŁAM II. W celu ładowania zakupionych autobusów zostanie zakupionych 10 dwupunktowych stacji ładowania o mocy 120 kW każdy punkt ładowania.

 

EFEKT RZECZOWY PROJEKTU:

1) oznaczenie efektu rzeczowego:

Liczba utworzonych innych niż ogólnodostępne punktów ładowania pojazdów elektrycznych prądem stałym i mocy od 50 kW do mniej niż 150 kW – 20 szt.

Liczba zeroemisyjnych elektrycznych, zasilanych z baterii pojazdów kat. M3 – BEV (Battery Electric Vehilcle) (szt.) – 20 szt.

Liczba przeszkolonych osób – 109 os.

2) data osiągnięcia efektu rzeczowego: 30.06.2026 r.

3) data oddania do użytku/odbioru:      01.07.2026 r.

 

EFEKT EKOLOGICZNY PROJEKTU:

1) oznaczenie efektu ekologicznego:

Zmniejszenie emisji CO2: 1 501,394 Mg/rok

Ograniczenie emisji tlenków azotu: 7,738 Mg/rok

Ograniczenie emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10): 0,08209 Mg/rok

Oszczędność energii końcowej (finalnej): 4 668,63 MWh/rok

2) termin osiągnięcia efektu ekologicznego: 30.06.2027 r.

 

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA PROJEKTU Z NFOŚIGW:

Przewidywany, całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia:                                       91 020 000,00 PLN

Kwota dotacji (KPO):                                                                                                  – do 65 875 400,00 PLN

Kwota pożyczki (NFOŚiGW):                                                                                     – do   7 374 600,00 PLN

LOGO - NFOSiGW
Skip to content