Umowa na dostawę 6 przegubowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą podpisana!
Podpisana dziś na terenie zajezdni „Żakowice” umowa pomiędzy MPK w Radomiu Sp. z o.o., a Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. zakłada, że od lutego do sierpnia 2023 r., Wykonawca dostarczy miejskiej Spółce 6 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych 18 m klasy MEGA wraz z trzema dwuwyjściowymi ładowarkami mobilnymi oraz wybuduje stację szybkiego ładowania pantografowego na pętli przy ul. Królowej Jadwigi.
Pierwsze w Radomiu elektryczne przegubowce obsługiwać będą linię nr 7, biegnącą między osiedlami Michałów i Południe.
Zamówienie związane jest z realizacją przez MPK projektu pn. „Rozwój elektromobilności w transporcie zbiorowym Miasta Radomia, poprzez zakup 6 autobusów elektrycznych 18 m
wraz z infrastrukturą”, w ramach Programu priorytetowego: „Zielony transport publiczny (Faza I)”, wdrażanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W ramach Programu miejska Spółka otrzyma dotację w wysokości 12 622 500 zł oraz niskooprocentowaną pożyczkę w wysokości 7 177 500 zł, co pozwoli w 100% pokryć wynagrodzenie netto Wykonawcy kontraktu (19 800 000 zł).
Pierwotnie kwota przyznanej pożyczki wynosiła 5 237 500 zł, jednak w związku z tym, że zaoferowana przez Solarisa cena przekraczała o 1 940 000 zł założone w projekcie koszty kwalifikowane realizacji przedsięwzięcia, Zarząd NFOŚiGW zgodził się zwiększyć o tę wartość kwotę przyznanej pożyczki.
Umowę na realizację kontraktu uroczyście podpisali dziś:
- w imieniu Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo – Wschodniego – Kraj Krzysztof Musiał
- w imieniu MPK w Radomiu Sp. z o.o. – Prezes Zarządu Krzysztof Zalibowski i Członek Zarządu Robert Dasiewicz
Łączna wartość pozyskanych dotychczas przez MPK oraz Gminę Miasta Radomia dotacji na zakup 25 autobusów elektrycznych wynosi blisko 54 mln zł, przy wartości zamówień przekraczającej 68 mln zł netto.
Niezależnie od dalszego poszukiwania zewnętrznych źródeł finansowania wymiany taboru
na nowoczesny i ekologiczny, MPK planuje, we własnym zakresie, pozyskanie w II połowie bieżącego roku 5 autobusów przegubowych o nieskoemisyjnym napędzie konwencjonalnym, spełniającym normę EURO VI.
Realizowane przez miejską Spółkę zmiany taborowe, oparte o zakupy autobusów zero- i niskoemisyjnych, wpisują się w politykę transportową władz Miasta, opartą o komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz ograniczanie hałasu i emisji zanieczyszczeń do atmosfery.